16 + 34 tipov ako spraviť z návštevníkov Vášho webu zákazníkov alebo všetko, čo by mal marketér vedieť o konverznom pomere

Čo nájdete na tejto stránke??

16 tipov z článku v časopise Stratégie detailne popísaných, vysvetlených, spolu s názornými ukážkami

34 ďalších tipov ako okamžite zvýšiť svoj konverzný pomer

1

Nepozerajte len na návštevnosť

Ak sa Vám na Vašom webe podarilo získať veľkú návštevnosť, je to fajn. Avšak ešte stále nemáte úplne vyhrané, lebo návštevníci Vám priamo nezarobia. Rozhodujúce je, či sa Vám podarí týchto návštevníkov premeniť na zákazníkov.

Mali by ste teda zamerať na to, aký je pomer medzi návštevníkmi, ktorí vyvolajú na webe Vami želanú akciu (objednávka produktu, vyplnenie kontaktného formulára, zahlásenie sa na odber newslettra...) k celkovému počtu návštevníkov. Tomu ako zvýšiť toto číslo sa venuje proces optimalizácie konverzného pomeru (CRO - conversion rate optimization).

2

Začnite analýzou

Na začiatok zistite ako ste na tom teraz. Spočítajte si ročné náklady do reklamy určenej na zvýšenie návštevnosti. Následne zistite koľko z návštevníkov Vášho webu sa premení na zákazníkov (konverzný pomer). Z týchto čísiel je jednoduché vypočítať aj koľko Vás stojí získanie jedného zákazníka.

Aby ste zistili, ako by Vám mohla optimalizácia konverzného pomeru pomôcť, vyskúšajte si našu kalkulačku vpravo.

Optimalizácia konverzného pomeru
Bezplatná brožúrka pre Vás na stiahnutie+34 tipov navyše

Stiahnite si zadarmo túto ucelenú brožúrku v PDF o konverznom pomere, v ktorej nájdete všetkých 50 tipov s popisom.

Vytlačte si ju a majte tak vždy poruke.

stiahnuť
3

Sledujte kurzory a kliknutia užívateľov.

Dnešné technológie umožňujú zachytávať pohyb kurzora a kliknutia každého jedného návštevníka Vašej stránky do formy videí, ktoré si môžete následne prehrať a identifikovať tak slabé miesta Vašej stránky.

Je to akoby ste stáli návštevníkom priamo za chrbtom a pozerali sa do ich monitorov, ako si prehliadajú Vašu stránku. Kedže každý užívateľ je iný, máte tak možnosť získať od každého mnoho cenných postrehov, ktoré Vám pomôžu optimalizovať Vaše stránky.


4

Vytvorte tepelné mapy.

Údaje o pohyboch kurzora a kliknutiach užívateľov je taktiež možné hromadne vyhodnotiť a zobraziť v podobe tzv. tepelných máp. Vďaka odstupňovania aktivity užívateľov podľa farieb (červená znamená najaktívnejšie miesta) je možné zistiť, čo návštevníkov najviac zaujíma a naopak. Pomocou tepelných máp vieme vyjadriť najklikanejšie miesta na stránke (aj keď to nie sú odkazy), miesta kadiaľ sa hýbu užívatelia kurzormi najčastejšie, miesta kam návštevníci ešte zrolujú stránku a časti stránky, kde strávia najviac času.

Kliknite na tepelné mapy nižšie a pozrite si príklady problémov, ktoré sa dajú týmto nástrojom identifikovať.

5

Sledujte aj ich oči.

Analýza pohybu kurzora vie poskytnúť veľmi cenné a zaujímavé informácie, avšak zistiť presne čo zákazníka naozaj zaujalo a do akej miery, je možné vďaka sledovania pohybu očí užívateľov tzv. eyetracking. V minulosti išlo o pomerne finančne náročnú záležitosť, keďže si vyžadovala špeciálne zariadenie na sledovanie oka. Dnešné technológie však ponúkajú aj finančne dostupnejšie alternatívy, ktoré si tak môže dovoliť širší počet firiem.

6

Počúvajte návštevníkov.

Web je ako veľká focus group – mnoho užívateľov rado a bezodplatne poskytne spätnú väzbu na Váš web. Stačí sa ich preto len spýtať. To môžete uskutočniť formou rôznych tlačidiel s výzvou alebo dotazníkov spokojnosti zasielaných e-mailom tesne po nákupe. Pýtajte sa na všetko čo potrebujete – ako sú spokojní s Vašimi službami, čo by uvítali na Vašom webe, čo im chýba vo Vašom sortimente atď.

Takto môžete jednoducho a lacno získať cenné informácie o ich názoroch a potrebách. Veď web robíte predsa pre nich!


Tepelná mapa klikov - grafické znázornenie najčastejšie klikaných miest na stránke.

Tepelná mapa pohybu užívateľovho kurzora po stránke - miesta kadiaľ sa hýbu užívatelia najčastejšie.

Tepelná mapa rolovania stránky - koľko návštevníkov sa dočíta až na spodok stránky.

Tepelná mapa záujmu - na ktorej časti stránky strávia návštevníci najviac času.
Bezplatná brožúrka pre Vás na stiahnutie+34 tipov navyše

Stiahnite si zadarmo túto ucelenú brožúrku v PDF o konverznom pomere, v ktorej nájdete všetkých 50 tipov s popisom.

Vytlačte si ju a majte tak vždy poruke.

stiahnuť
7

Začnite na titulnej stránke.

Titulná stránka je vstupnou bránou na Váš web. Užívateľ by sa tak mal na nej vedieť ľahko zorientovať a nájsť sekciu, ktorá je určená práve pre neho. Preto mu nedávajte veľa možností na výber a ak máte veľa produktov, namiesto triedenia podľa produktových skupín ich roztrieďte podľa toho komu sú určené.

9

Pozrite sa aj do košíka.

V priemere až 65% návštevníkov e-shopov nedokončí objednávku po tom, ako si vložia niečo do košíka. Medzi najčastejšie dôvody patrí: nutnosť registrácie, zložitosť vyplnenia formulára, nejasný nákupný proces, vysoká cena dopravy, množstvo požadovaných osobných informácií a vyžadovanie registrácie ešte pred objednávkou. Zvlášť nebezpečné je tlačidlo „vyprázdniť košík“ umiestnené hneď vedľa tlačidla “dokončiť objednávku“, ktorým môžete prísť o zákazníka v jednom okamihu.

11

Pridajte tlačidlá s výzvou na akciu.

Všade tam, kde sa hodia. Konverznou akciou môže byť napríklad objednávka, vyplnenie kontaktného formulára, zahlásenie sa na odber newslettra, žiadosť o nezáväznú cenovú kalkuláciu, pridanie sa medzi fanúšikov na Facebooku, stiahnutie súboru výmenou za kontakt užívateľa, jednoducho čokoľvek, čo Vám umožní premeniť návštevníka na zákazníka alebo aspoň získať jeho kontakt, aby ste ho mohli následne osloviť či už newslettrom, direct mailom alebo telefonicky.

12

Dajte návštevníkom podnet

a motivujte ich tým k vyvolaniu želanej akcie. Poskytnite preto niečo zadarmo - zaslanie tlačeného katalógu, stiahnutie prípadovej štúdie, zľavový kupón k objednávke a podobne, výmenou za kontaktné informácie. Návštevníci tak získajú niečo naviac a pričom ich to nič nestojí.

13

Implementujte online chat.

Online chat Vám umožní komunikovať s návštevníkmi v reálnom čase, zatiaľ čo si prezerajú Vašu stránku. Ide o textové okno, ktoré sa zobrazí návštevníkom v spodnom rohu stránky a môžu sem vpísať akúkoľvek otázku. Operátor na druhej strane im tak môže ihneď odpovedať a pomôcť tak napríklad pri výbere tovaru v e-shope. Naviac tento nástroj umožňuje operátorovi aktívne sa prihovárať jednotlivým návštevníkom stránky, čím simuluje nákupný proces v kamennom obchode - kde predavač, ktorý zbadá nerozhodného zákazníka pri konkrétnom regáli ho osloví, či mu môže pomôcť pri výbere daného produktu.

14

Uveďte benefity produktu, nie iba vlastnosti.

Nie všetci zákazníci sa vyznajú vo vlastnostiach produktu a nevedia si predstaviť, aké benefity im tieto vlastnosti prinesú. Namiesto množstva dlhého textu to môžete vyjadriť graficky – grafmi, schémami zachytávajúcimi použitie, porovnávacími tabuľkami, videami s komentárom a podobne.

15

Používajte podnadpisy

Väčšina ľudí stránku iba preletí a všíma si iba podnadpisy. Podnadpisy by tak mali zachytávať a rozprávať to najdôležitejšie z textu tak, aby si čitateľ odniesol to hlavné aj bez toho, aby čítal celý článok.

8

Intuitívna navigácia je základ.

Vžite sa do kože typického návštevníka a skúste porozmýšľať, čo, ako a kde by ste hľadali. Užívateľ sa musí vedieť dostať ku všetkým informáciám, ktoré hľadá na čo najmenší počet klikov. Preto sa snažte navigáciu zjednodušovať namiesto hierarchického a podrobného členenia.

10

Optimalizujte aj newsletter.

Doteraz bol newsletter ako čierna diera – po odoslaní sa nevedelo takmer nič o tom, čo sa s ním deje a ako ho čitatelia čítajú. Maximálne bolo možné zistiť, či bol otvorený. Avšak s nástrojom tepelných máp je možné prehliadanie newslettrov vyhodnocovať podobne ako web stránky a zlepšovať tak konverziu čitateľov newslettra na zákazníkov. Zistíte tak, ktoré časti čitateľov zaujímajú najviac, koľko času strávia jeho čítaním alebo či si ho prečítajú celý.


Backend - screenshot a popis

Frontend - screenshot a popis
Čo Vám prinesie optimalizácia konverzného pomeru?
  • viac zákazníkov
  • úsporu nákladov
  • zvýšenie spokojnosti návštevníkov
  • lepšie porozumenie návštevníkov a ich potrieb
  • možnosť začať budovať vzťahy so zákazníkmi
16

Navštívte www.webcreator.sk/konverzia

Posledným bodom v článku uverejnom v časopise Stratégie bolo navštívenie tejto stránky, kde môžete nájsť ďalších 34 tipov. Popri týchto tipoch sme pre Vás pripravili aj našu brožúru, ktorú si môžete stiahnuť v PDF a vytlačiť. Brožúra obsahuje všetkých 50 tipov na jednom mieste, spolu s príkladmi a názornými ukážkami. Vytlačte si ju a majte tak vždy poruke svojho sprievodcu optimalizáciou konverzného pomeru.

Bezplatná brožúrka pre Vás na stiahnutie+34 tipov navyše

Stiahnite si zadarmo túto ucelenú brožúrku v PDF o konverznom pomere, v ktorej nájdete všetkých 50 tipov s popisom.

Vytlačte si ju a majte tak vždy poruke.

stiahnuť

34 ďalších tipov, ako okamžite zvýšiť svoj konverzný pomer

Tu je zoznam ďalších tipov. Ich vysvetlenie a popis nájdete spolu s predchádzajúcimi tipmi v našej bezplatnej brožúre, ktorú si môžete stiahnuť tu.

Bezplatná brožúrka pre Vás na stiahnutie+34 tipov navyše

Stiahnite si zadarmo túto ucelenú brožúrku v PDF o konverznom pomere, v ktorej nájdete všetkých 50 tipov s popisom.

Vytlačte si ju a majte tak vždy poruke.

stiahnuť

Sme internetová agentúra zameriavajúca sa na poskytovanie komplexných webových riešení od tvorby webov, cez webové aplikácie až po reklamné kampane na webe.

Na slovenskom trhu fungujeme od roku 2006 a za ten čas nám prešlo rukami už viac ako 80 webov. Spoločnosť momentálne tvorí 19 zamestnancov, pričom naše obchodné zastúpenia nájdete v Košiciach a Bratislave.

Hlavne sme tu preto, aby sme Vám pomohli spraviť web, ktorý Vám zarobí.

Naši klienti

Chcete vedieť ako vylepšiť svoj marketing na webe alebo samotný web?

Dohodnite si s nami nezáväzné stretnutie.

© 2008 Webcreator - internetová agentúra. Všetky práva vyhradené. Zavolajte nám 0910 90 70 48