Náročnosť jazykových mutácií (3. časť)

Oplatí sa mi investovať do jazykovej mutácie?

Ak si chcete získať čo najviac zákazníkov, tak je odpoveď jednoznačná. Áno oplatí sa mi to! Podľa mňa je to jedno z najefektívnejších riešení ako si rozšíriť svoju dostupnosť na trhu a prilákať čo najviac nových zákazníkov.

Nakoľko je implementácia jazykovej mutácie náročná?

Náročnosť vytvorenia jazykovej závisí od niekoľkých faktorov. Základným rozdielom je, či sa jazyková mutácia implementuje do už existujúcej stránky, alebo sa vytvára úplne nová stránka v niekoľkých jazykoch.

V prípade, že ide o novú stránku, implementácia je lacnejšia, keďže programátor vytvára celý systém tak aby sa doň dalo implementovať viacero jazykov.

Ak sa ale ďalšie jazyky implementujú do už hotovej stránky, je to oveľa horšie. V tomto prípade musí programátor nielen vytvoriť systém pre implementáciu jazykov ako v prípade novej stránky, ale aj nahradiť všetky statické texty na stránke konštantami alebo funkciami, ktoré zabezpečia multijazyčnosť stránky. Takáto robota je pomalá a únavná a ja osobne ju nemám veľmi v láske.

Iná situácia nastáva ak je daná stránka postavená na nejakom CMS (Content Management System). Vtedy je celá stránka zložená z pluginov. Pluginy sú vlastne moduly, z ktorých je stránka poskladaná. Pre každú časť stránky je zvlášť naprogramovaný plugin (napr.: fotogaléria, kontaktný formulár, vyhľadávanie, články a pod.) Ideálne je, ak sú tieto pluginy vytvárané s podporou viacjazyčnosti. V prípade že nie, tak nastáva najhorší prípad implementácie viacjazyčnosti. Je totiž vysoko pravdepodobné, že bude treba preprogramovať všetky pluginy, čo pre programátora zaberie pravdepodobne najviac času spomedzi situácií ktoré som doteraz spomenul. Najnáročnejšie je prispôsobiť administráciu týchto pluginov pre podporu viacerých jazykov.

Koľko ma to vyjde?

Cena riešenia závisí priamo úmerne od jej náročnosti. Ak sa vytvára nová stránka, tak šikovnému programátorovi to zaberie iba o niekoľko hodín viac vytvoriť stránku s podporou viacerých jazykov.

Ak prerábame už existujúcu stránku tak to znova závisí či ide o statický web, alebo či to je postavené na CMS-ku alebo na nejakom inom univerzálnom riešení.

Tá cena môže byť rôzna a môže sa pohybovať od takých 100€ pri jednoduchých webových prezentáciách až po niekoľkonásobok danej sumy pri veľkých a zle navrhnutých weboch. Presnú cenu Vám vždy určí konkrétna webdesignérska firma kalkuláciou na mieru.

Nebojte sa investovať do jazykovej mutácie!

Dúfam, že Vás môj článok presvedčil o dôležitosti mať svoju stránku k dispozícii vo viacerých jazykoch. Je to jedinečné riešenie ako zatraktívniť a zviditeľniť svoju firmu aj v iných častiach trhu.

24.9.2010  Webdesign Webdesign Sprievodca produktmi Odporučiť článok
© 2008 Webcreator - internetová agentúra. Všetky práva vyhradené. Zavolajte nám 0910 90 70 48