Google inc. prebral DoubleClick

11. Marca 2008 Google inc. zverejnil ukončenie akvizície spoločnosti DoubleClick, giganta bannerovej reklamy. Po takmer polročnom posudzovaní akvizície Európskou komisiou dostal nakoniec Google zelenú. Suma ktorú Google ponúkol ($ 3,1 mld.) prevýšila možnosti konkurentov Yahoo! a Microsoft, ktorí mali o DoubleClick tiež záujem. V súvislosti s touto akvizíciou sa v Google pravdepodobne udeje aj doteraz najväčšie prepúšťanie v tejto spoločnosti. O prácu má prísť približne 300 zamestnancov Americkej časti spoločnosti DoubleClick.

„Pay Per Impression“

Už veľakrát sme počuli o tzv. Pay Per Click reklame cez Google, ktorá sa považuje za jeden z najefektívnejších spôsobov inzerovania na Internete. Google po prebratí DoubleClick-u prichádza s ponukou bannerovej reklamy cez existujúcu reklamnú sieť s príťažlivým názvom Pay Per Impression, pričom Impression znamená každé zobrazenie sa bannera na webstránke. V skutočnosti sa bude cena počítať za 1000 zobrazení.

Bannerová reklama cez Google bude fungovať trochu odlišne v porovnaní s klasickou PPC reklamou. Nebude sa zobrazovať medzi výsledkami hľadania priamo vo vyhľadávači, ale na konkrétnych stránkach, ktoré si vopred zvolíte. Na výber máte z tisícov stránok, ktoré v súčasnosti zobrazujú Google Ads. Následne stanovíte cenový limit, ktorý ste ochotní zaplatiť za 1000 videní vášho bannera a formou dražby sa bude určovať poradie v akom sa na zvolených stránkach zobrazíte. Čím vyššia ponuka, tým skôr sa zobrazí práve váš banner. Ďalšou novinkou je, že máte na výber z dvoch spôsobov platby. Pri CPT – Cost Per Tousand (cena za 1000 videní) je cena rovnaká, či už na banner kliklo 10 alebo 1000 užívateľov. Platíte za „Impression“ teda zobrazenia. Druhým spôsobom je klasický model CPC – Cost Per Click (cena za klik), kedy platíte len za tých užívateľov, ktorí kliknú na banner a odkáže ich to na váš web.

Google sa v poslednom čase okrem internetovej reklamy zameral aj na reklamu v ostatných typoch médií. S cieľom stať sa mediálnym gigantom v nákupe reklamného priestoru Google odkúpil spoločnosť ponúkajúcu reklamný priestor v rádiách. Záujem má aj o televíznu reklamu a reklamu v tlači. Výsledkom má byť nákup akéhokoľvek reklamného média „pod jednou strechou“, pod strechou Google inc.

Zdroje: euractiv.sk, sme.sk, blog.synopsi.com, googleblog.blogspot.com

24.9.2010  Marketing Marketing Sprievodca produktmi Odporučiť článok
© 2008 Webcreator - internetová agentúra. Všetky práva vyhradené. Zavolajte nám 0910 90 70 48