Čo pred začatím tvorby webu?

Tento článok je o tom, ako sa najlepšie pripraviť na tvorbu webu, tak aby nám konečná webová stránka splnila to, čo od nej očakávame.

Plánovanie

Pred tým, než sa pustíme do novej internetovej prezentácie, mali by sme mať ujasnené základy: cieľ, požiadavky, rozpočet, obsah a dizajn. Kvalitný tvorca internetových stránok musí byť pripravený na základe svojích skúsenosti pomôcť svojému klientovi rozšíriť a upresniť jeho vízie.

Cieľ

Cieľ prezentácie je to najdôležitejšie, čo potrebuje tvorca stránok vedieť. Na základe cieľa Vám kvalifikovaný tvorca webu navrhuje vhodné riešenia. Cieľom môže byť:

  • zvýšenie počtu zákazníkov objednávateľa
  • zvýšenie konverzného pomeru (koľko návštevníkov webu sa stane aj reálnymi zákazníkmi)
  • zníženie nákladov (napríklad automatizáciou objednávkového systému)

Požiadavky

Požiadavkami môžu byť napríklad kompatibilita s ďalšími systémami, ktoré vo svojej spoločnosti používame, schopnosť jednoducho si aktualizovať obsah stránky pomocou CMS (redakčný systém, anglická skratka pre content management system), zabezpečenie stálej funkcionality prezentácie a tak ďalej.

Rozpočet

Kvalitná internetová prezentácia nie je úplne lacnou záležitosťou. V základe môžeme internetové prezentácie rozdeliť do dvoch kategórii: tie čo splnia svoj cieľ a tie čo nie. Často je cieľom získanie nových zákazníkov a tým predať viacej zo svojích produktov a tým dosiahnuť väčší zisk. Ak do svojej stránky investujete príliš málo tak jej dizajn nebude lákavý a zapamätateľný a obsah nebude vhodne štrukturovaný. Priemerný návštevník webovej stránky prebehne očami obsah jej úvodnej stránky za tridsať sekúnd a potom sa rozhodne či ju prezrie detailnejšie, alebo odíde. Chcete aby návštevníci odchádzali po krátkej dobe z Vašej stránky, alebo chcete aby si pozreli čím sa zaoberáte a čo predávate? Chcete aby sa Vám investícia do novej stránky vrátila v čo najkratšej dobe, alebo chcete stránku, ktorá si nezarobí ani sama na seba? Tu nájdeteiInformácie o rozpočte.

Obsah

Vhodne pripravený obsah stránky zohráva rozhodujúcu úlohu v kvalite stránky. Návštevníka nemôžeme zahltiť množstvom textov, ale potrebujeme ho stručne a rýchlo informovať o naších aktivitách. Vhodne sformulovaným obsahom v ňom vyvoláme záujem a tým ho presvedčíme aby si prečítal viacej. Na kvalitne spravenej stránke sa zákazník musí dozvedieťdôležité informácie o produkte, alebo službe o ktorej sme v ňom vyvolali záujem. V každej dobrej internetovej spoločnosti máte možnosť pomoci pri tvorbe kvalitného obsahu pomocou copywritingu (písanie reklamných textov).

Dizajn

Ak chcete svojou stránkou osloviť svojích klientov, musí mať dôveryhodný dizajn. Dizajnom svojej stránky sa na internete prezentujete rovnako, ako zariadením svojej kancelárie, alebo kamenného obchodu pri osobnom stretnutí so zákazníkom. V prvom rade musí byť funkčný –návštevník čo najlahšie nájde čo hľadá. Potom musíme zapôsobiť estetickým, pamätateľným dizajnom, pomocou ktorého navodíme návštevníkovi príjemnú atmosféru a tým si zabepečíme, že sa k nám vráti.

Tak chcete web, ktorý Vám zarobí? www.webcreator.sk

24.9.2010  Marketing Marketing Sprievodca produktmi Odporučiť článok
© 2008 Webcreator - internetová agentúra. Všetky práva vyhradené. Zavolajte nám 0910 90 70 48